woensdag 24 februari 2021

Cliëntenraden Kalorama zoeken nieuwe leden

Denkt u mee met ons beleid?

Vanzelfsprekend staan de belangen van onze bewoners en cliënten op de eerste plaats. Daarom nodigen wij u graag uit om mee te denken over ons beleid en de uitvoering ervan. Dat meedoen en meedenken is mogelijk via de cliëntenraad. Iedere locatie heeft een cliëntenraad en de voorzitters daarvan vormen de Centrale Cliëntenraad van Kalorama. Op dit moment zoeken de cliëntenraden van Kalorama Veste Brakkenstein en van het Centrum voor doofblinden nieuwe leden.

Rol van de cliëntenraden

De leden van de cliëntenraden zijn bewoners, familieleden of vaste contactpersonen. Zij nemen deel aan projectgroepen bijvoorbeeld over verbouwingen of grote veranderingen in de zorg of over maaltijden. Op deze manier zijn de cliëntenraden direct bij de ontwikkeling van nieuwe plannen actief.  Daarnaast hebben de cliëntenraden adviesrecht op de gebieden van kwaliteit van wonen, welzijn en zorg. De cliëntenraden komen op voor de rechten van de bewoners en cliënten.

Cliëntenraad Kalorama Veste Brakkenstein

Helaas telt de cliëntenraad van Kalorama Veste Brakkenstein momenteel nog maar twee leden: Moniek Steggerda en Ellen Theunissen. En dat is te weinig. Een cliëntenraad kan een goede en verbindende rol spelen. Daarom is het ook voor Kalorama Veste Brakkenstein belangrijk om een sterke cliëntenraad te hebben.

We zijn met name op zoek naar mensen die een link hebben met de Frasselt, de Duffelt en/of de Biesselt, dit kunnen bewoners of naasten zijn. Ook cliënten die gebruik maken van de dagbesteding en dagbehandeling zijn zeer welkom om in de cliëntenraad mee te denken.

De tijdsbesteding wordt geschat op 4 uur per maand, maar is altijd afhankelijk van uw mogelijkheden.

Wilt u op een positieve kritische manier meedenken over het reilen en zeilen binnen Kalorama Veste Brakkenstein vanuit bewonersperspectief? En heeft u ook wat tijd beschikbaar? Dan zijn we op zoek naar u. Ook als u geen lid wilt worden van de cliëntenraad maar wel incidenteel en op onderdelen mee wilt denken dan horen we dat graag van u.

Meer informatie en contact

Mocht u prijs stellen op een vrijblijvend gesprek zodat u meer inzicht kunt krijgen in de werkzaamheden van de cliëntenraad? Neem dan gerust contact met ons op. We horen graag van u!

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met de ondersteuner van de cliëntenraad: Karin Kalthoff e-mail: k.kalthoff@kalorama.nl of u belt naar: 088 9294038

Cliëntenraad Centrum voor doofblinden

Deze cliëntenraad heeft op een goede, positief kritische wijze contact met de medewerkers van de locatie. Een cliëntenraad kan een goede en verbindende rol spelen. Daarom is het ook voor het Centrum voor doofblinden belangrijk om een sterke cliëntenraad te hebben. 

De afgelopen tijd heeft de cliëntenraad zich met tal van onderwerpen bezig gehouden, zoals de nieuwbouw, afschaffing betalen met contant geld in het restaurant, wijziging wasprocedure, ontwikkeling naar zelforganisatie in de woongroepen, koken op de woongroepen en toepassen hygiënemaatregelen daarbij.

De tijdsbesteding wordt geschat op 4 uur per maand, maar is altijd afhankelijk van uw mogelijkheden. Wilt u op een positieve kritische manier meedenken over het reilen en zeilen binnen het Centrum voor doofblinden vanuit bewonersperspectief, en heeft u ook wat tijd beschikbaar? Dan zijn we op zoek naar u! Vanwege het belang van een goede vertegenwoordiging vanuit alle woongroepen nodigen we met name bewoners/naasten uit vanuit de woongroepen 1a, 2a/b, 2c. d’Oorsprong en Boszicht.

Meer informatie en contact

Stelt u prijs op een vrijblijvend gesprek zodat u meer inzicht kunt krijgen in de werkzaamheden van de cliëntenraad? Neemt u dan gerust per mail contact met ons op. 

Zie ook cliëntenraad van Kalorama voor extra informatie.

 

« Terug naar het overzicht