maandag 11 november 2019

KAS, Kalorama Servicepunt, feestelijk van start!

Op maandag 11 november 2019 is het Kalorama Servicepunt, dat we voor het gemak KAS noemen, feestelijk van start gegaan. KAS is bedoeld om alle collega’s binnen Kalorama maximaal te ondersteunen. Hebben zij een vraag? Dan kunnen ze direct bij KAS terecht! KAS mag gezien worden als een collega die je verder helpt. KAS wordt bij toerbeurt bemand door collega’s van de ondersteunende diensten en is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar. Via het systeem Topdesk kunnen vragen vanaf komende donderdag zelfs 24/7 gesteld worden. Met de invoering van KAS kunnen de zorgcollega’s zich optimaal focussen op hún vak: de zorg. De ondersteunende diensten gaan door KAS meer en beter samenwerken. Wat Kalorama betreft een win-winsituatie!

Hoe gaat KAS te werk?

Een collega die KAS belt, krijgt een collega van de ondersteunende diensten aan de lijn. Nadat de vraag gesteld is, gaat KAS op zoek naar het antwoord. Dat kan soms direct gegeven worden en soms vraagt het wat meer uitzoekwerk. KAS wordt vraageigenaar en zorgt altijd voor een juiste terugkoppeling. De beller wordt altijd vooruit geholpen.

Wat vraag je bijvoorbeeld aan KAS?

Voor KAS is geen enkele vraag gek. Het is juist de bedoeling dat een collega niet met vragen rond blijft lopen of moet zoeken naar een collega die hem of haar verder kan helpen. Bij Kalorama bel je vanaf vandaag direct met KAS! De eerste telefoontjes kwamen vanmorgen al binnen. Het kunnen vragen zijn zoals: ‘Er is een beker koffie over mijn toetsenbord gevallen, wat nu?’, ‘Wanneer kan ik geld opnemen van het afdelingsbudget?’, ‘Ik heb te weinig dienstkleding. Hoe kom ik aan een extra jasje?’ of ‘Er mag een nieuwe indicatie aangevraagd worden voor een bewoner. Hoe doe ik dat?’.

Goed voorbereid

De collega’s van de ondersteunende diensten zijn goed voorbereid op hun taak bij KAS. Ze hebben een telefoontraining gehad en werken met een belprotocol. Daarnaast is er uitleg geweest over Topdesk, het systeem waar alle vragen in genoteerd en verwerkt worden.

De eerste bellers worden deze week verrast met een kleine attentie!

Zie ook het fotoverslag hieronder!

 

« Terug naar het overzicht